A Dokumentum Jóváhagyó Rendszer (továbbiakban DJR) a maga nemében egyedülálló, nagyvállalati informatikai rendszer, mely az elektronikus dokumentumok szerkesztési, véleményezési, jóváhagyási, elektronikus aláírási folyamatait egyszerűen és felhasználóbarát módon teszi elérhetővé a felhasználók számára.
A DJR elektronikus aláírás funkciója közvetlenül a jóváhagyási folyamatba integrálva érhető el, magát az aláírási folyamatot minősített bizalmi szolgáltató hitelesítő megoldása – minősített központi hitelesítő rendszer, minősített tanúsítványok, időbélyegzés – támogatja. A DJR-ben aláírt dokumentumokra így minősített elektronikus aláírás kerül, mely a teljes Európai Unióban a kézzel írt aláírással egyenértékű, Magyarországon pedig teljes bizonyító erejű joghatással rendelkezik.
A DJR az elektronikus aláírási technológiát egy könnyen, rutinszerűen használható eszközként teszi elérhetővé a felhasználók számára. Nagyvállalati környezetbe, folyamatokba integrálható központi szolgáltatást testesít meg, amely kiváltja a hagyományos (papír+toll), e-mail vagy egyéb „manuális vezérlésű” dokumentum jóváhagyási, köröztetési és aláírási folyamatokat. A felhasználói felületen saját kezűleg indított aláírási folyamatok kezelése mellett – a kommunikációra kialakított interfésznek köszönhetően – a DJR lehetőséget biztosít az egyéb rendszerekkel történő integráció kialakítására is.
A folyamatok résztvevői a DJR segítségével egy egyszerű és letisztult webes felületen kezelhetik az aláírási és véleményezési feladataikat. A DJR-ben aláírt dokumentumok – a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználók számára – a rendszer lekérdező felületével bármikor visszakereshetők.
A DJR segítségével a folyamatok digitalizálásának utolsó építőeleme is a helyére kerül, használatával az adott vállalati folyamatban keletkező elektronikus dokumentumot már annak aláírása végett sem kell kinyomtatni, a joghatással rendelkező elektronikus aláírás integrálásával a vállalati folyamat az elejétől a végéig teljes egészében digitalizálttá válik.
Az IDMS egy robusztus, moduláris dokumentumkezelő termékcsalád. A következő modulokat foglalja magába:
A modulok önállóan is telepíthetők, vagy egyedi igényekre szabott megoldás kiindulópontjaként is használhatók.
Az IDMS rendszer licencköltsége lényegesen kedvezőbb az elterjedt nagyvállalati dokumentumkezelő rendszerek (pl. Documentum, FileNet) licenc-költségéhez képest.
A Dokumentum Felülhitelesítő Rendszer (DFHR) az elektronikusan aláírt dokumentumok vállalaton belüli hosszú távú megőrzését támogatja. A megoldás az elektronikus dokumentumok hitelességének ellenőrzését, az elektronikus aláírások érvényességének fenntartását (felülhitelesítés) biztosítja, mely a dokumentumok ismétlődő időbélyegzésével történik.
A DFHR minden egyes dokumentumhoz kapcsolódóan megállapítja és tárolja az abban szereplő időbélyegek (vagy elektronikus aláírások) érvényességi idejét. Ez alapján automatikusan, optimalizált módon folyamatosan végzi a dokumentumok felülhitelesítését.
A DFHR mindazon dokumentumkezelő rendszerekkel képes integrálódni, amelyek elektronikusan aláírt dokumentumokat tárolnak (pl. FileNet, Idya DJR, iratkezelő rendszerek stb.). Ennek köszönhetően centralizáltan menedzselhető a felülhitelesítési eljárás.
A megoldás egy központi dashboard felületen mutatja a felülhitelesítési eljárással kapcsolatos adatokat, mint pl. a következő időszakban esedékes felülhitelesítések számát - így kalkulálhatók lesznek az ezzel járó tranzakciós költségek.